burenontour.reismee.nl

Het tweede deel van ons verhaal

Oké daar zijn we weer. Woensdag ochtend vertrokken na een duur ontbijt. Wat een giller 180 kuna voor zes personen (€ 25,70). Richting Zadar na eerst in Vodice te zijn geweest maar daar konden we niet komen met de camper. In Zodat beland op camping Zaton Wat een prachtige camping hier komen we zeker nog een keer terug. Lekker gegeten en gezwommen. De volgende dag weer naar de zee geweest toen we terug kwamen wilden we poffertjes maken voor de kids met de elektrische kookplaat helaas dat kon de aardlek van de camper niet aan. Dus geen stroom en moesten we de boekjes gaan lezen waar de aardlek zat. Nergens te vinden in de cupboard of the chest nou ga maar zoeken alle kasten zijn leeg geweest niets gevonden toen de camper achter ons gevraagd of hij ons kon helpen dit was een Italiaan die geeeeeen engels of duits sprak maar zeer behulpzaam was met handen en voeten hebben wij getracht het uit te leggen Johan sprak op zijn beste Italiaans si si uit maar hij wist niet waar de zekering zat. Dus uiteindelijk de campereigenaar gebeld en Nico op zij beste Vlaams uitgelegd wat er aan de hand was de keukenla moest eruit en ja hoor daar zat hij , eindelijk gevonden. S 'avonds naar Zadar stad met de taxi. Rond gelopen mooie foto's gemaakt heerlijk gegeten en weer terug met de taxi naar de camping. Even buiten gezeten en naar bed. Helaas het ging even regenen dus Nico en Mar moesten de tent verslepen onder de luifel anders werden ze nat zonder de buiten tent. Na twee uur ging het onweren en niet zo een beetje ook. Dus iedereen uit bed en alles opruimen want de luifel vloog haast weg. Daar zit je dan om half vijf en de winkels gaan pas open om acht uur dus nog geen ontbijt. Maar tijd gaat hier snel dus alle een beetje opgeruimd om zo snel mogelijk te vetrekken. Brood gehaald binnen gegeten want we regende tepletter daar.en weg waren we weer op naar de volgende plaats. We zien wel waar we stranden. In dit geval Pula. Camping Stoja dus een hele afstand langs de kust afgelegd vanaf Zadar door de bergen langs het water. Er was alleen heeel veel wind maar prachtig om te zien die hele kust strook. Gegeten sate van de scottelbraai en hamburgers was lekker we hadden geen zin om ons op te tutten daarna heerlijk geslapen want we waren kapot na zo een korte nacht. Opgestaan ontbijt gedaan en naar Pula geweest naar het Colosseum heel indrukwekkend en heeeel warm. Door de stad gelopen en geshopt daarna weer terug naar de camping gewassen en geluierd en gezwommen. Nu gaan we heerlijk eten morgen trekken we weer verder naar de volgende plek tot horens. Groetjes van ons allemaal.

lenie van vliet

wat jammer van die regen maar ja hoort er ook bij zijn jullie in het coloceum geweest wij zijn daar ook geweest maar niet naar binnen gegaan pulais een mooie stad wij hebben daar toen kristal gekocht daar was jij toen ook bij hellennou veel plezier en goeie reis verder doeiiiiiiiiii